Battlefront II is nog niet eens uit en het ligt al onder zware kritiek van de fans. De fans waren voornamelijk boos over de bijzonder hoge (game credits) kosten en tijd die verbonden waren aan het vrijspelen van enkele personages. Het kan sneller door zogenaamde loot boxes te kopen met echt geld, maar dit levert die spelers voordeel op, en die vorm van microtransacties bij EA was al eerder onderwerp van kritiek.
De kritiek op Battlefront II begon echter pas toen een topicstarter op Reddit zijn boosheid uitte dat hij, ondanks zijn Deluxe-Edition, niet met Darth Vader kon spelen. EA, de ontwikkelaar van Battlefront II, dacht er goed aan te doen te reageren met "Het is de bedoeling dat spelers een gevoel van trots en voldoening overhouden aan het vrijspelen van bepaalde heroes." Dit vloog de gebruikers van Reddit echter compleet in het verkeerde keelgat en alle woede van de spelers uitte zich direct op de post. De reactie van EA haalde in een recordtempo het nog nooit eerder behaalde 629.000 downvotes.
Inmiddels heeft EA gereageerd op de kritiek op een wat verstandigere manier, ze hebben naar de spelers geluisterd. Ze hebben namelijk de multiplayer van het spel aangepast en de prijzen voor het aanschaffen van de personages wordt verlaagd met maar liefst 75%!
"We blijven aanpassingen gebaseerd op jullie feedback maken zodra de game volgende week wereldwijd verschijnt. We willen ervoor zorgen dat de game zowel vandaag als in de komende jaren leuk blijft."De kritiek op de game is echter zo hevig dat een van de game ontwikkelaars op Twitter meldde dat hij meer dan 7 doodsbedreigingen had ontvangen omdat de fans zo boos waren over de multiplayer opties van het spel.
Vooralsnog komt het spel gewoon uit komende vrijdag 17 november en is het nu al te spelen bij de pop-up Battlefront II store op Utrecht Centraal. Maar hoe dan ook, de game maakt een slechte start.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten