woensdag 6 maart 2019

Mark Hamill uit opnieuw onvrede over de nieuwe trilogie

Afbeeldingsresultaat voor mark hamill the last jedi

Al vanaf The Force Awakens uit Star Wars ster Mark Hamill (Luke Skywalker) kritiek op de nieuwe reeks films. In 2015 vond hij dat hij een wel bijzonder kleine rol had in de film. Maar goed, dat was tot daar aan toe, hij was wel tevreden met het verhaal. Echter, bij The Last Jedi uit 2017 bleek dat Hamill helemaal niet blij was met de ontwikkeling van zijn personage. Hij stond niet achter het verhaal.

Ook nu, nu de nog titelloze Episode IX klaar is met filmen, uit Hamill zijn teleurstelling over de manier waarop het verhaal zich heeft ontwikkelt. Dit heeft niets te maken met de nieuwe personages, maar vooral de manier waarop oude personages en oudere films vergeten lijken te worden.

Zo liet Hamill in een gesprek met Den Of Greek het volgende weten:
""Ze lieten me langs Threepio lopen, zonder hem te herkennen. Ik zei 'dat kan ik niet doen!' Rian Johnson zei: 'oké, doe het nog een keer en bepaal het zelf maar.' Dus ik deed de scène opnieuw, en ik deed maar wat. Ze zeggen in het script 'vergeet het verleden, doodt het als het moet'. Ze zijn daar behoorlijk goed in.

Ik dacht, 'Luke gaat zijn beste vriend nooit meer zien', je kijkt er egocentrisch naar. Ik zei dat het een grote fout was dat die drie mensen (Luke, Han en Leia) nooit op een of andere manier zouden herenigen. Ik denk dat ik het mis had, aangezien niemand het lijkt te boeien."
Wel liet Hamill weten geen hekel te hebben aan de nieuwe reeks en dus geen haat wilt promoten tegen de makers. Hij is alleen teleurgesteld in de manier waarop sommige dingen zijn gegaan. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten