vrijdag 2 november 2012

George Lucas doneert miljarden


George Lucas wil het merendeel van de opbrengst van zijn filmmaatschappij doneren aan een stichting die educatie bevordert.
Dat meldt The Hollywood Reporter. Walt Disney heeft 4 miljard over voor de Star-Warsstudio Lucasfilm. "George heeft de intentie uitgesproken, in het geval dat de deal met Disney doorgaat, om het grootste deel van de opbrengst aan het goede doel te schenken", aldus een woordvoerder van Lucas.
"Ik heb 41 jaar lang al mijn tijd, geld en energie in mijn bedrijf gestoken en nu ik een nieuw hoofdstuk in mijn leven begin, is het fijn de mogelijkheid te hebben om die tijd en middelen te spenderen aan filantropische doeleinden", zei de filmmaker woensdag in een verklaring.
Het is nog niet duidelijk welk specifiek doel Lucas heeft uitgekozen, maar er wordt gespeculeerd dat hij het geld zal steken in Edutopia, een onderdeel van de George Lucas Educational Foundation. Daar is Lucas zelf voorzitter van.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten