The Force is not with you
De aankondiging van Star Wars 1313 kwam ook gelijk met een nieuw aspect: je speelt niet als een jedi, ze zijn überhaupt niet belangrijk voor het spel omdat ze ten tijde van 1313 praktisch uitgeroeid zijn. De game speelt zich af tussen de twee film reeksen en dus is 'new hope' Luke nog niet belangrijk, alleen Obi-Wan en Yoda zijn er nog. Ontwikkelaar LucasArts heeft hier met een duidelijk doel in het achterhoofd voor gekozen: het wil dat spelers zich verbonden voelen met de menselijke bountyhunter die zij spelen. In principe kan hij niets wat zij ook niet zouden kunnen met wat oefening.De afwezigheid van lightsabers geeft LucasArts de ruimte om eens een ander deel van Star Wars uit te lichten, of beter gezegd een andere laag die ergens kilometers onder de planeet Coruscant ligt. Na een flinke afdaling komt de nog anonieme hoofdpersoon uit bij verdieping 1313, het epicentrum van alles wat er rot is aan Coruscant. Toch is het niet enkel een afvalberg voor al het schorriemorrie, iedere laag van de planeet heeft in principe een eigen ecosysteem en iets wat voor een economie moet doorgaan. Die van 1313 stinkt alleen behoorlijk naar corruptie en andere louche zaken.
The Dark Side
Dat vooruitzicht spreekt ons onmiddellijk aan; we zouden dolgraag door het Hollywood-sausje van de films heenprikken en zien hoe het Star Wars-universum eruit ziet wanneer je niet een prinses of de uitverkorene Jedi bent. Want niet iedereen heeft de luxe om nooit meer na te hoeven denken over belastingen, voedsel en onderkomen. Zeker het leven van een premiejager is een onzeker bestaan, dat de vakmannen meer dan eens in benarde situaties werpt die niet voor niets uit de taakomschrijving gelaten worden.Met dank aan Gamer.nl
Geen opmerkingen:
Een reactie posten